سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

ثبت نام مدارس شاهد در سال 97-98

مشاوره تحصيلي درخت دانش

ثبت نام مدارس شاهد در سال 97-98

۱۷ بازديد

ثبت نام مدارس شاهد در سال 97-98

مدارس شاهد مدارسي ويژه فرزندان شاهد و ايثارگر با شرايطي خاص و ويژه با بالاترين كادر علمي و آموزشي و دبيراني با سطح بالاي علمي مي باشد كه تحصيل در اين مدارس آرزوي بسياري از دانش آموزان و خواسته خانواده هاي آنهاست. در مدارس شاهد(سجا) فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان پنجاه درصد و بالاترو همچنين دانش آموزاني كه حافظ قرآن كريم و داراي رتبه هاي اول تا سوم مسابقات سالانه حفظ، مفاهيم و قرائت قرآن و نهج البلاغه در سطح منطقه، استان و كشور، فرزند كارمن رسمي بنياد شهيد يا آموزش و پرورش شاغل يا بازنشسته در طرح شاهد و ايثارگر مي توانند در اين مدارس ثبت نام مدارس شاهد 96-97 نمايند. اين مدارس اكثرا هوشمند هستند.

اولويت پذيرش در مدارس شاهد(سجا)

1 فرزند جانباز تا 25 درصد، خواهر و برادر شهيدو جانباز 70 درصد و بالاتر

2 خواهر زاده يا برادرزاده شهيد و جانباز بالاي 70 درصد

3 فرزندان جانباز با حداقل 20 درصد از كارافتادگي

4 فرزندان و جانبازان 25 تا 49 درصد متوفي

5 نوه شهيد و نوه جانباز 70 درصد و بالاتر

6 نوه آزاده و جانباز 50 تا 69 درصد

7 فرزند جهادگر و رزمنده بسيجي

8 فرزند رزمنده نظامي يا وظيفه

9 فرزند جانباز 25 تا 49 درصد

10 فرزند همسر شهيد

11 دانش آموز جانباز


طريقه ثبت نام در مدارس شاهد سال 97 -98


در سه مقطع ابتدايي، متوسطه اول يا همان راهنمايي و متوسطه دوم يا همان دبيرستان ثبت نام مدارس شاهد انجام مي گيرد. ثبت نام از طريق سايت student.sajaa.medu.ir  به صورت اينترنتي براي مدارس شاهد انجام مي شود. بعد از ثبت نام و بررسي امتيازات هر داوطلب ، نتايج نهايي بر روي همان سايت سجا اعلام مي شود. سپس شما بايد جهت تكميل ثبت نام نهايي به صورت حضوري به مدرسه مورد نظر خود مراجعه كرده و ساير مراحل ثبت نام را انجام دهيد.

هر داوطلب براي پذيرش در مدارس شاهد بايد داراي شرايط عمومي و شرايط علمي لازم به شرح زير باشد:


شرايط عمومي مدارس شاهد


 1- سكونت در محدوده تعيين شده 2- رعايت و مقررات انضباطي و تربيتي آموزشي 3- دارا بودن صلاحيت اخلاقي و رفتاري 4- رعايت احكام شرعي و پوشش مناسب.

شرايط علمي براي دانش آموزان مقطع دوم تا ششم : كسب كردن نمرات خيلي خوب در تمام درس هاي خرداد ماه.

شرايط علمي براي دانش آموزان پايه هفتم: بايد داوطلب در امتحانات نوبت دوم پايه ششم ابتدايي سال تحصيلي گذشته در تمامي دروس خيلي خوب يا حداكثر در يك درس خوب در بقيه خيلي خوب كسب نموده باشد. البته فرزندان جانبازان 25 الي 49 درصد حداكثر دو مورد درسي خوب و بقيه خيلي خوب مورد پذيرش قرار مي گيرند.

شرايط علمي براي دانش آموزان پايه دهم: بايد در خرداد سال تحصيلي قبلي در دروس اختصاصي حداقل نمره سالانه 16 را كسب كرده  و اگر قصد ادامه تحصيل در مدرسه شاهد را داشته باشد، بايد در سال قبل حداقل نمره پاياني 14 و نمره سالانه 13 را در دروس اختصاصي كسب كرده باشد.

زمان ثبت نام و اعلام نتايج نهايي در مدارس شاهد سال تحصيلي 97-98


در مقطع اول ابتدايي سوم تا پانزدهم خرداد ماه، در پايه هفتم يكم تا چهاردهم تير ماه در پايه دهم از هفتم تا بيستم تير ماه ثبت نام انجام مي گيرد. البته براي دانش آموزان غير شاهد داراي شرايط ثبت نام مدارس شاهد در دو مرحله موقت و قطعي انجام مي گيرد.زيرا كه داوطلبان را بر اساس امتياز اولويت بندي مي كنند. اگر در زمان مقرر جهت ثبت نام اقدام نكنند ثبت نام آنها در يك تاريخ ديگر امكان ندارد. همراه داشتن مدارك لازم با حضور يكي از والدين جهت ثبت نام داوطلبان غير شاهد الزامي است. از طرف مدرسه نتايج نهايي برا پايه اول در چهارم تير ماه، براي پايه هفتم چهارم مرداد ماه و براي پايه دهم در تاريخ هفتم مرداد ماه  اعلام مي شود. لازم به ذكر است كه براي دانش آموزان ميان پايه كه تصميم به ادامه تحصيل در مدرسه شاهد دارند، از يكم تا دهم مرداد ماه بايد به صورت حضوري ثبت نام كنند.

ميزان شهريه مدارس شاهد براي سال تحصيلي 97-98 فعلا در دست نيست به محض اطلاع از شهريه هاي امسال مدارس شاهد از طريق كانال سامانه سجا و سايت درخت دانش اطلاع رساني خواهيم كرد. اما در سال گذشته ميزان شهريه در مقطع ابتدايي از سيصدو هشتاد تا پانصد و هشتاد هزار تومان ، در مقطع راهنمايي از چهارصد و چهل تا ششصد و شصت هزار تومان، در مقطع دبيرستان از پانصد و سي هزار تا هشتصد و شصت هزار تومان بوده است. مبلغ شهريه براي فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان پنجاه درصد و فرزندان ايثارگران و آزادگان كاملا رايگان بوده است.


برنامه ريزي آزمون تيزهوشان 97


در برنامه ريزي درسي تيزهوشان 97 هر لحظه كه احساس خستگي شديد و فكر كردن به اين كه اين واحد درسي را مشكل دارم و چگونه رفعش كنم به موفقيت و نتيجه موفقيت در اين كار فكر كنيد كه نتيجه مضاعفي در تلاش كردن دارد.

حتما واحد درسي(سوالات تيزهوشان) و كار شروع شده را تا جايي كه تعيين كرده ايد به پايان برسانيد بعد درس ديگر را شروع كنيد و هيچگاه همزمان با هم دو موضوع متفاوت را شروع نكنيد واز يك شاخه به شاخه ديگري نپريد كه هيچ كدام از موضوعات را خوب نمي فهميد.

حتما مواردي را كه باعث حواس پرتي شده و باعث مي شوند كه تمركز خود را از دست دهيد، از محيط درسي خود خارج كنيد و محيط مزبور فاقد هرگونه عامل حواس پرتي باشد مانند صداي تلويزيون، صداي افراد خانواده، تلفن و تماس هاي بي مورد با دوستان و …

اين دانش آموزان موفق خيلي راحت و بدون جنگ اعصاب، «نه گفتن» را درباره پيشنهاداتي كه دوست ندارند يا به ضرر آنهاست، در زندگي روزمره به كار مي برند. و بعد هم با همان دوستان و ديگران به تعاملي لازم ادامه مي دهند. و اين به عنوان برگ برنده آنها در يك برنامه ريزي روزانه تيزهوشان به حساب مي آيد.

 

با توجه به شرايط خاص پذيرش مدارس تيزهوشان دانش آموزان بايد برنامه اي متناسب با سطح علمي خودشان براي ارتقا تحصيلي و موفقيت در آزمون تيزهوشان داشته باشند كه در اين مورد مشاورين درخت دانش ميتوانند در روند پيشرفت دانش آموز كمك شاياني نمايند. با توجه به متعدد بودن بهترين كتاب براي قبولي در تيزهوشان ششم  و همچنين بهترين كتاب براي قبولي در تيزهوشان نهم آزمون هاي آزمايشي والدين عزيز توجه داشته باشند كه انتخاب هايشان بايد متناسب با سطح دانش آموز باشد تا نتيجه دلخواه را كسب نمايند كه در اين مورد هم مشاورين درخت دانش ميتوانند راهكار هاي مناسبي را به شما ارائه دهند 

مشاوره تحصيلي درخت دانش


مشاوران مجرب درخت دانش با مشاوره تحصيلي و آگاهي و اطلاعات كامل در زمينه موفقيت و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مدارس شاهد به صورت شبانه روزي با شماره 9099072943 بدون كدگيري آماده پاسخگويي و ارائه راهنمايي هاي لازم به شما دانش آموزان گرامي است.

موفقيت شما نونهالان ايران عزيز افتخار و سربلندي ماست.(مشاوره تحصيلي تلفني درخت دانش)


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.