پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

سامانه هدايت تحصيلي پايه نهم

مشاوره تحصيلي درخت دانش

سامانه هدايت تحصيلي پايه نهم

۹ بازديد

 

سامانه هدايت تحصيلي پايه نهم

انتخاب رشته پايه نهم 97-98 مهم و اثر گزار در زندگي است. انتخابي كه مسير اتفاقات زندگي دانش آموزان را تعيين مي كند. انتخاب رشته پايه نهم مقدمه و شروع انتخاب رشته دانشگاهي و تحصيلات تكميلي و نهايتا شغل آينده است. پس بايد دانش آموزان گرامي دقت كنند كه رشته اي را كه انتخاب مي كنند، با توانايي هاي دانش آموز، ويژگيهاي شخصيتي و روحي و امكانات و فرصتهاي دانش آموز مطابقت داشته و به گونه اي باشد كه از نظر بازار كار ، رضايت شغلي آينده و محيط كار فرد را تأمين نمايد.

عوامل مؤثر در انتخاب رشته پايه نهم

هدايت تحصيلي و انتخاب رشته پايه نهم خرداد97جدي گرفته مشاوران متخصص ما هر موضوع تأثيرگذاري را در وجود دانش آموز در نظر بگيرند مانند انگيزه، شناخت، علاقه، توان علمي، استعداد تحصيلي، بازار كار، توان مادي، برداشت اجتماعي و ...

انتخاب رشته رياضي فيزيك در پايه نهم

انرشته هاي پرطرفدار ديگر مي توان رشته رياضي و فيزيك را نام برد. كساني كه در متوسطه اول به رياضي علاقه زيادي دارند و توانايي تجزيه و تحليل و تجسم اجسام و اشكال هندسي را در ذهن داشته باشند، مي توانند در انتخاب رشته پايه نهم رشته رياضي و فيزيك را با كسب ديگر شرايط انتخاب نمايند. اين گروه از دانش آموزان مهندسان آينده كشور هستند. دانش آموزاني كه اين رشته را انتخاب مي كنند، نبايد جمع 3 نمره پذيرفته شده خرداد يا شهريور هر كدام از درسهاي رياضي و علوم در سه پايه دوره متوسطه اول بدون احتساب ضريب كمتر از 42 باشد. البته ناگفته نماند ضريب رياضي و علوم در هر سه سال متوسطه اول 3 مي باشد. به طور كلي اگر نمرات هر درس مانند رياضي و علوم را در ضريب آن درس جمع و سپس جمع آن را بر تعداد درسهاي مرتبط با آن رشته تقسيم نماييم، حداقل بايد معدل 14 و بيشتر از آن باشد.

انتخاب رشته علوم تجربي در پايه نهم

كساني كه در دوره راهنمايي به علوم تجربي بيشتر علاقه دارند و در دوره دبيرستان زست و شيمي و فيزيك از درسهاي مورد علاقه آنها مي باشند و در آينده نيز دوست دارند در رشته هايي مانند پزشكي و پيراپزشكي  و مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي و علوم تغذيه و زيست و شيمي را به عنوان رشته دانشگاهي خود برگزينند، مي توانند رشته تجربي از شاخه نظري را به عنوان رشته انتخابي پايه نهم خود برگزينند. دانش آموزاني كه اين رشته را انتخاب مي كنند، نبايد جمع 3 نمره پذيرفته شده خرداد يا شهريور هر كدام از درسهاي رياضي و علوم در سه پايه دوره متوسطه اول بدون احتساب ضريب كمتر از 42 باشد. البته ناگفته نماند ضريب رياضي و علوم در هر سه سال متوسطه اول 3 مي باشد. به طور كلي اگر نمرات هر درس مانند رياضي و علوم را در ضريب آن درس جمع و سپس جمع آن را بر تعداد درسهاي مرتبط با آن رشته تقسيم نماييم، حداقل بايد معدل 14 و بيشتر از آن باشد. 

انتخاب رشته علوم انساني در پايه نهم

از ديگر شاخه هاي نظري است. دانش آموزاني كه بيشتر روابط عمومي بالا و قدرت سخنوري بالايي دارند و توانايي حافظه و تمركز قوي دارند و همچنين به درسهايي مانند ادبيات و روانشناسي و اقتصاد و .. علاقه مندند، مي توانند اين رشته را انتخاب كنند. دانش آموزاني كه اين رشته را انتخاب مي كنند، نبايد جمع 3 نمره پذيرفته شده خرداد يا شهريور هر كدام از درسهاي زبان و ادبيات فارسي، زبان و ادبيات عربي و مطالعات اجتماعي در سه پايه دوره متوسطه اول بدون احتساب ضريب كمتر از 42 باشد. البته ناگفته نماند ضريبزبان و ادبيات فارسي در هر سه سال 4، مطالعات اجتماعي 3 و عربي 2 خواهد بود. معدل دروس مرتبط نبايد كمتر از 12 باشد.

انتخاب رشته علوم و معارف اسلامي در پايه نهم

دانش آموزاني كه در پايه نهم اين رشته را انتخاب مي كنن مانند رشته هاي علوم انساني در مقطع دانشگاهي حق انتخاب دارند.  رشته هايي مانند الهيات و معارف اسلامي، علوم اقتصادي، جامعه شناسي و ... 

دانش آموزاني كه اين رشته را انتخاب مي كنند، نبايد جمع 3 نمره پذيرفته شده خرداد يا شهريور هر كدام از درسهاي رياضي و كار و فناوري در سه پايه دوره متوسطه اول بدون احتساب ضريب كمتر از 36 باشد. البته ناگفته نماند ضريب رياضي 2 و كار و فناوري در هر سه سال متوسطه اول 3 مي باشد. به طور كلي اگر نمرات هر درس مانند رياضي و كار و فناوري را در ضريب آن درس جمع و سپس جمع آن را بر تعداد درسهاي مرتبط با آن رشته تقسيم نماييم، حداقل بايد معدل 12 و بيشتر از آن باشد. 

انتخاب رشته  فني و حرفه اي در پايه نهم

دانش آموزاني كه بيشتر علاقه به كار در آزمايشگاه و كارهاي عملي دارند و علاقه زيادي به رياضي  نداشته و ترجيح ميدهند در دانشگاه در رشته اي مانند هنر يا كشاورزي يا رشته هاي صنعتي ادامه تحصيل دهند، مي توانند شاخه فني و حرفه اي را برگزينند. اين شاخه شامل چهار رشته تحصيلي به شرح زير است: 

1-         رشته هاي زمينه هنر: افراد علاقه مند به تحصيل در يكي از رشته هاي هنرهاي نمايشي، فرهني ادبي، كارهاي هنري در خانه و .. مي توانند اين رشته را برگزينند.

2-         رشته هاي زمينه كشاورزي: افرادي كه علاقه به ادامه تحصيل در يكي از رشته هاي كشاورزي، امور دام و طيور، جنگل و مرتع، شيلات و ... دارند مي توانند اين رشته تحصيلي را برگزينند.

3-         رشته هاي زمينه خدمات: رشته هاي زمينه خدمات شاخه كار و دانش

افراد علاقه مند به ادامه تحصيل در يكي از رشته هاي زمينه خدمات شاخه كار و دانش مي توانند اين رشته را برگزينند شامل: خدمات غذايي مانند كنترل مواد غذايي، خدمات اجتماعي مانند هتلداري و سياحتي و ...

4-         رشته هاي زمينه صنعت: رشته هاي زمينه صنعت كار و دانش

دانش آموزان علاقه مند به ادامه تحصيل در رشته هايي مانند برق، عمران، مكانيك، سراميك و شيمي و ... مي توانند اين رشته تحصيلي را برگزينند.

مشاوره تحصيلي درخت دانش

جهت مشاوره و هدايت تحصيلي و انتخاب رشته نهم  و انتخاب بهترين رشته  متناسب با دانش آموز مي توانيد با شماره 9099072943 بدون كدگيري از سراسر ايران با شماره ثابت تماس گرفته و از راهنمايي هاي مشاوران مجرب و متخصص درخت دانش بهره مند شويد.

 

 

 براي اطلاعات بيشترودر مورد رشته هاي هدايت تحصيلي بر روي لينك هاي رنگي زبر كليك كنيد:

انتخاب رشته علوم تجربي پايه نهم

تفاوت شاخه فني حرفه اي با كاردانش

انتخاب رشته رياضي پايه نهم

هدايت تحصيلي چيست ؟

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.