دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تيزهوشان را دريابيد

مشاوره تحصيلي درخت دانش

تيزهوشان را دريابيد

۲۲ بازديد

 

تيزهوشان را دريابيد

از آنجايي كه جداسازي مدارس تيزهوشان با بقيه دانش آموزان عادي باعث پيشرفت و ايجاد آثار مثبتي در تيزهوشان مي شود، اما در اين پست متخصصان درخت دانش لازم مي دانند كه يك عامل بزرگ و اصلي در بروز رفتارهاي غير عادي و استرس زا را براي والدين و همچنين دانش آموزان تيزهوش روشن سازند تا با ارائه راهكارهايي با اين مشكل روبه رو شده و مقاومت خوبي جهت موفقيت از خود نشان دهند.

بزرگترين عامل ناكامي در تيزهوشان

بالا بودن انتظارات و توقعات والدين، معلمان، محيط اجتماعي از دانش آموزان تيزهوش به مرور باعث ظهور ترس و استرس ناخودآگاه در ضمير دانش آموز شده و اين ترس مانعي است بر سر راه اين دانش آموزان تا نتوانند مراحل رشد و پيشرفت تحصيلي خود را آنچنان كه لازم و طبيعي است طي كنند. شناسايي شدن اين افراد در جامعه باعث شده هميشه در فكر رقابت باشند و تلاش بيشتر در زمينه ي انجام تكاليف مدرسه و بالا بردن سطح معلومات خود داشته باشند.  درست است كه تمام اينها لازمه موفقيت است، اما بايد قبول كرد كه دانش آموز تيزهوش ما به محيطي كاملا بدون استرس، فضاي آزاد نياز دارد تا بتواند خلاقيت و ابتكار داشته و خود را شكوفا سازد. منظور از فضاي آزاد فضايي است كه دانش آموز را در موقعيتي طبيعي مانند استفاده از طبيعت براي سنگ شناسي، يا كشف دريا، كشف جنگل  و ...قرار داد شرايط هنري براي آنها ايجاد كرد تا آنها بتوانند با كاوش، تجزيه و تحليل، نقد و ارزشيابي و نهايتا تفكري عميق و واگرا به خلاقيت دست يابند. در اين ميان علاقه و رغبت دانش آموز حائز اهميت است قرار نيست همه به هنر علاقه مند باشند هر كدام در يك زمينه خاص توانايي شكوفايي استعدادهايشان را دارند.

عوامل محيطي

هر كدام از عوامل محيطي به نوبه خود تأثير به سزايي در روند ايجاد فضاي استرس زا  دارند. خانواده به عنوان اولين عامل محيطي مي تواند براي فرزند خود نقشي مثبت يا منفي داشته باشد. اگر خانواده ها از فرزندانشان توقعاتي بيشتر از توان آنها داشته باشند و مرتبا فرزندانشان را با ديگر آشنايان و دوستان مقايسه كنند و آنها را مجبوركنند تاساعتها در اتاق بمانند و مطالعه كنند مطمننا نبايد انتظار شكوفايي استعداد را از آنها داشت. در بعضي والدين حتي در سنين راهنمايي به فرزندان خود اجازه نمي دهند كه در محيط خانه هم آزادي عمل داشته باشند و به خاطر اينكه مبادا وسيله اي از وسايل منزل خراب شود يا خانه به هم ريخته و نامرتب شود، اجازه كشف نبوغ را از فرزند خود سلب مي كنند. ويژگي خاص دانش آموزان تيزهوش اين است كه خيلي از آنها دوست دارند حتي به تعمير وسايل برقي منزل بپردازند و اين مي تواند باعث رشد و پيشرفت و شكوفايي آنها شود. پس اگر ترس شما به خاطر استفاده از برق و مواردي از اين قبيل است در كنارشان بمانيد اما هيچوقت انگيزه آنها را سركوب نكنيد. و مانع علايق آنها نشويد. محيط مدرسه و محيط اجتماعي نيز به نوبه خود مي تواند در پيشرفت دانش آموزان تيزهوش نقش داشته باشد.در بعضي موارد دانش آموز تيزهوش ما به حدي در محيط اجتماعي و اطرافيان مورد ستايش قرار مي گيرد كه غرور كاذبي در او شكل گرفته و مانع پيشرفت او مي شود. در واقع بايد اين دانش آموزان را مانند ديگر دانش آموزان در شرايط عادي نگه داشت با اين تفاوت كه زمينه براي علايق و استعدادهايشان فراهم شود. بايد توانايي آشكار ساختن نبوغ و بهترين استفاده از محيط و امكانات در جهت رسيدن به خواسته هايشان را مورد تشويق قرار داد نه صرفا تحصيل در مدرسه تيزهوشان.

پربازديدترين پستاي درخت دانش:

هدايت تحصيلي پايه نهم

ثبت نام مدارس شاهد 97

تيزهوشان نهم 97-98

    منابع و سوالات تيزهوشان نهم ب دهم

 

مشاوره تحصيلي تيزهوشان

علاوه بر فهم كامل مطالب درسي و انجام تكاليف مدرسه، برنامه هاي خاص و ويژه اي مخصوص اين دانش آموزان وجود دارد از جمله مطالعه كتاب هاي مفيد غير درسي و استفاده از بعضي مكانهاي خاص. براي پيشرفت تحصيلي و شكوفايي استعدادهاي خود بايد برنامه ريزي كرد و تمام برنامه هاي مفيد و لازم را در برنامه خود گنجاند. در راستاي اين اهداف مشاوران درخت دانش با معرفي كردن منابع درسي تيزهوشان، سوالات آزمون تيزهوشان، نحوه مطالعه كردن مطالب درسي تيزهوشان، نقش خانواده در مطالعه تيزهوشان، نقش تغذيه در برنامه ريزي درسي تيزهوشان و .... در كنار شما دوستان عزيز خواهند بود. براي موفقيت خود در هر مقطع تحصيلي كافي است با مشاوران متخصص درخت دانش در ارتباط باشيد تا با راهنمايي و مشاوره شما را در مسير تحصيلي ياري نمايند.

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

كانال تلگرامhttp://t.me/derakhte-danesh اينستاگرامسامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش

موفقيت شما آينده سازان ايران عزيز افتخار ماست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.